A cukrászda telefonszáma:

06301478870

E-mail

sutismoni@gmail.com

Nyitvatartási idő

Hétfőtől vasárnapig: 10-18

Nagyjából egy éve indult itt a blogon a “Kérdezz Beától!” rovat, amelynek keretében életmód-tanácsadó, személyi edző barátnőmtől kaphattak válaszokat azok, akik éltek ezzel a lehetőséggel. Kisebb kihagyás után újabb kérdés érkezett, méghozzá az egyszer már elhangzott “alig eszem, mégsem fogyok” problematikát firtatva. Íme a kérdés és a válasz.

Kedves Bea!
Alig eszem, és mégsem fogyok. Most télen kevesebbet mozgok, de minden nap biciklizem. Tanácsod szeretném kérni, mit tegyek? Nagyon szeretnék megszabadulni 8-10 kg-tól. Szeretném ha tudnál nekem tanácsot adni.
Üdvözlettel: Julianna

weightloss-scale
Forrás: www.drtaylorrehab.com

Kedves Julianna!

Köszönöm a kérdésedet, remélem tudok majd kielégítő válaszokkal, tanácsokkal szolgálni. Kiragadnám a kulcsmondatot leveledből:  “alig eszem, mégsem fogyok”. Ennek két oka lehet, ami összefüggésben áll egymással. Keveset eszel? A kérdés az, hogy pontosan mit, mikor és mennyi is számodra az a kevés.

Mit? A legtöbb ember túlsúlyosan fog éhen halni. Ugyanis olyan ételt visznek be a szervezetükbe, amelynek magas a kalóriaértéke,viszont a tápanyagértéke alacsony. Ha ilyen ételből fogyasztasz, igaz, keveset, már kizárt a fogyás, a szervezetben pedig hiányállapotok lépnek fel. Kiürülnek a vitamin-, ásványanyag-raktárak, aminek következtében mozogni biztosan nem lesz erőd,energiád.

A mikor kérdésbe túl mélyen most nem mennék bele, az alapvető szabályokat mindenki ismeri.

A mennyit pedig megint fontos pont. Tegyük fel, hogy odafigyelsz arra, hogy minőségi ételekkel lásd el a testedet. Azonban ezekből olyan keveset fogyasztasz, hogy kalóriaértékét nézve jóval az alapanyagcseréhez szükséges mennyiség alá mentél.Vagyis a szervezetet bekapcsolja a “túlélési üzemmódot”, mindent elkezd raktározni. Lehet ez egy alma, bármi. A teendő a következő: kiszámítod az alapanyagcserédhez szükséges kalóriát, majd hozzá adod a te napi energiaszükségletedet attól függően, hogy mennyit mozogsz,dolgozol. Ezt a táblázatot megtalálod a neten. Miután kaptál egy számot kcal-ban, első lépésként levonsz belőle 500kcal-t. Így alakítod ki a te személyre szabott diétádat. Amikor megindulnak a kilók, majd stagnálás áll be, írj ismét nekem. Amíg ezt nem alakítod ki, nincs értelme a mozgásról beszélni. Köszönöm megtisztelő bizalmadat.

Üdv:Bea

Ajánlott cikkek

1 Hozzászólás

  1. Ajánlom figyelmetekbe a kaloriabazis.hu oldalt – beirhatod az ételeket, recepteket, kitüzöd a célt – és a napi kalorialimit kiszámolásában is segit. Elég hamar rájössz , mi az amiből sokat lehet enni és nem vagy éhes utána vagy mi az ami nagyon tömény, érdemes hanyagolni. Az a jó, hogy nem kell megvonnod magadtól semmit, nincs hiányérzeted – csak jól kell összeválogatni a napi menüt – eleinte kicsit macerás, de bele lehet jönni. Fél év alatt 10 kg ment le és tartom, még legalább 5 kg-ot szeretnék fogyni!

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük